Je ogromno duševno nelagodje, katerega imamo vsi, ko se nekaj zgodi v nasprotju z našimi trenutnimi prepričanji, vrednotami in idejami. Ker pa je nelagodje tako moteče si ustvarjamo nova prepričanja in ideje, katerega absorbiramo in prilagodimo našemu pogledu na svet. Tudi če se naša logika vsem zdi nora.

Kognitivna disonanca je vidna ves čas. Npr. Ko kadilec opraviči zakaj ne neha kaditi, kljub dokazilom o škodi kajenja, katero lahko povzroči tobak.( nekoč sem kadila, pa sem opustila kajenje v srednji šoli)

Osebni trener stranki poskuša pomagati do pozitivnih sprememb, pri tem pa si mora zapomniti, da ne more vedno dobiti argumenta z dejstvi. Kadar se dejstva ne ujemajo z načinom, kako stranka gleda na svet, jih ne bo nikoli sprejela. Zgodilo se bo ravno nasprotno, dejstva katera naj bi spremenila njeno vedenje, dejansko dodajo večjo strukturo razlogom in pri tem ostanejo enaki.

Kognitivne razlage za pristranskost potrditve temeljijo predvsem na omejitvah sposobnosti ljudi za reševanje zapletenih nalog. Motivacijske razlage vključujejo učinek prepričanja in želja. Prav tako je znano, da imajo ljudje raje pozitivne misli, kot negativne to pa imenujemo načelo Pollyana. Pollyana pa pomeni, da si ljudje raje zapomnijo prijetne dogodke ali predmete, kot neprijetne. Prav tako so raziskave pokazale, da se um na podzavestni ravni raje osredotoča na optimističnost, medtem ko se na zavestni ravni osredotoča na negativno.

PRISTRANSKOST POTRDITVE

Je težnja k iskanju, interpretaciji in priklicu informacij na način, ki potrjuje ali podpira predhodna prepričanja ali vrednote. Ljudje kažejo to pristranskost, ko izberejo informacijo katera podpira njihova stališča, ignorirajo pa nasprotne informacije.

Kot ljudje se precej hitro odločimo in ko se odločimo, opazimo le informacije, katero našo odločitev še podprejo. Npr. ko kupite nov avto ali motor, isti model opazite večkrat kot prej. Kadar se bo vaš šef odločil med delom, da ste resnično sposobni, pridni in delovni. Bo več pozornosti usmeril na vaše uspehe in pri tem ne bo niti opazil vaših napak. Saj bo pozornost usmerjena na uspeh. Kadar pa bo situacija v obratni smeri, ga boste zelo težko prepričali nasprotno. Pomembno je tudi vedeti, da so povratne informacije, kadar niso zaželene lahko zelo uničujoče, saj imajo drugačno ali pa celo močnejšo protiutež.